• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hur minimera ränta, tänkte låna pengar för att investera.

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 295
Mottagna reaktioner
689
Poäng
637
Vad är en bra ränta för dig? Eftersom de flesta förmedlare jobbar med samma banker så kommer du få en hel del avslag också, eftersom du redan kommer ha aktiva ansökningar hos andra aktörer. En ansökan är aktiv i 30 dagar. Väntar du mer än 30 dagar så kommer du att få avslag för att din senaste ansökan var så pass nyligen etc etc. Vad är du ute efter egentligen? Har du lån sen innan? Om inte, sök först på 500.000, du kanske kommer få 400.000, därefter söker du resterande belopp du behöver. Att du får lägre ränta på lägre belopp och återbetalningstid är falskt.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Erik Ernholm

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
30 Oktober 2020
Meddelanden
10
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Vad är en bra ränta för dig? Eftersom de flesta förmedlare jobbar med samma banker så kommer du få en hel del avslag också, eftersom du redan kommer ha aktiva ansökningar hos andra aktörer. En ansökan är aktiv i 30 dagar. Väntar du mer än 30 dagar så kommer du att få avslag för att din senaste ansökan var så pass nyligen etc etc. Vad är du ute efter egentligen? Har du lån sen innan? Om inte, sök först på 500.000, du kanske kommer få 400.000, därefter söker du resterande belopp du behöver. Att du får lägre ränta på lägre belopp och återbetalningstid är falskt.

Det är väl bättre att söka hos dom som ger lägst ränta antar jag direkt.

Jag tänker investera pengarna eftersom jag har högre avkastning än amortering plus ränta.

Vad jag menade med längre tid är att låna et belopp och sen nästa när min UC score är bra igen. Inte efter 30 dagar.

Okej ränta för mig är runt 5 procent max.
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 625
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 217
Okej, så egentligen är det bättre att gradvis söka fler lån? Om man nu behöver en större summa pengar.

Det är min uppfattning, yes. Särskilt vid höga belopp kontra ens inkomst. Vill man vara på säkra sidan: sprid dem över ett år.

Vad är det för investeringar du ska göra?
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 251
Mottagna reaktioner
1 094
Poäng
897
Tror tyvärr börsen kommer falla nu.
 

Betty

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
6 Mars 2020
Meddelanden
618
Mottagna reaktioner
399
Poäng
487
Jag upplever att räntan (generellt) blir lägre desto högre lån man tar vid ett och samma tillfälle, snarare än att sprida ut det. Inte heller längre löptid höjer räntan enligt min erfarenhet (totalsumman ja, men inte den löpande räntan). Oavsett -skulle aldrig rekommendera någon att låna för att investera, särskilt inte nu i så osäkra tider.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp